8 نکته برای استخدام بهترین سئوکار

استخدام سئوکار

زمان مطالعه: 8 دقیقه

انجام کار سئو و بهینه سازی سایت نیاز به کارهای فوق حرفه ای ندارد. تمامی کاربران می توانند در هر سطحی که هستند بهینه سازی وب سایت خودشان را انجام دهند. اما قطعاً استخدام یک سئوکار حرفه ای می‌تواند کمک زیادی به کسب و کار شما بکند. آموزش امروز به مدیران کسب و کارهای اینترنتی که آماده هستند سطح سئو و بهینه سازی سایت خود را بالا ببرند کمک زیادی خواهد کرد. با بلاگ سئو فار همراه باشید.

سوالی که ممکن است برای این مدیران کسب و کار به وجود بیاید این است كه چگونه یک فرد مناسب را برای کار خود پیدا کنند که بتواند مفید باشد و نتایج قابل ملاحظه‌ای را برای سایت آن ها کسب کند.

در این آموزش نکات مهمی را برای استخدام هوشمندانه یک سئوکار متخصص خواهیم آموخت. از نکات مثبت و منفی گرفته تا دانستن اینکه چه سوالاتی را در طی مراحل استخدام از افراد مورد نظر خودمان بپرسیم.

مزایای استخدام يک سئوکار حرفه ای

ابزارهای زیادی هستند که به صورت آنلاین برای پیاده سازی تکنیک های سئو به شما کمک می کنند. این ابزارها به صورت خودکار و با برنامه ریزی قبلی, سایت شما را آنالیز می کنند. اما استخدام یک سئوکار حرفه ای مزایای بسیار زیادی دارد. شما می توانید با استخدام یک فرد متخصص از راه دور و یا به صورت حضوری در محل کار خود پیشرفت زیادی را در کسب و کار اینترنتی خود شاهد باشید. سئو همیشه ساده نیست, بنابراین برای جلوگیری از ایجاد سردرد, اتلاف وقت و یا هدر رفتن سرمایه خود می توانید یک سئو کار حرفه‌ای را برای کسب و کار خود استخدام کنید.

اگر از خودتان می پرسید که آیا استخدام یک مجموعه و یا یک شخص که کار سئو را انجام می دهند ارزش دارد یا نه بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید. این موارد مزایایی هستند که با استخدام یک سئوکار حرفه ای در کسب و کار شما به وجود می آید:

با استخدام یک سئوکار حرفه ای …

  • یاد خواهید گرفت که چگونه از سئو بهترین استفاده را ببرید و از همان ابتدا یک استراتژی موفق را در سایت تان داشته باشید.
  • کمپین های شما کاملاً هدفدار و مبتنی بر روحیات کسب و کار شما خواهد بود. در نتیجه در هزینه های تبلیغاتی شما صرفه جویی خواهد شد.
  • با گسترش بازاریابی و بهینه سازی خود در اینترنت افراد زیادی با شما آشنا خواهند شد. در نتیجه کسب و کار شما به صورت آنلاین گسترش زیادی خواهد یافت.
  • از خطاهای پرهزینه در سئو دوری خواهید کرد و مواردی مثل پنالتی شدن توسط گوگل را به فراموشی خواهید سپرد.
  • وب سایت شما به صورت مرتب مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و میزان اهمیت بخش های مختلف سایت شما مشخص خواهد شد.

نکاتی برای استخدام بهترین سئوکار

در انتخاب یک مجموعه یا شخص سئوکار باید نکاتی را رعایت کرد تا کار به درستی انجام شود. هدف اصلی شما پیدا کردن متخصصی است که متناسب با نیازها و اهداف کسب و کار اینترنتی شما باشد. برای همین ما مهمترین نکات را برای استخدام یک سئوکار مفید برای سایت تان آوردیم. این نکات به شما کمک می کنند تا گزینه‌های خودتان را به درستی بسنجید و در آخر بهترین تصمیم را برای استخدام فرد مورد نظر بگیرید.

  1. از رقیبان و همکاران خود بپرسید

    یکی از بهترین منابع برای مشورت در مورد استخدام سئوکار, همکاران و رقیبان شما در کسب و کارتان هستند. در این خصوص مدیران کسب و کاری که در صنعت شما کار می کنند می توانند بیشترین کمک را به شما انجام دهند. با پرسیدن از همکاران و یا مدیرانی که در صنعت شما هستند می توانید افراد مناسبی که قبلاً با آنها همکاری کرده‌اند را شناسایی کنید. همچنین می توانید از آنها بپرسید که نتیجه کار به چه شکل بوده است. آنها در صورت ارائه یک گزارش صادقانه می توانند کمک زیادی به شما بکنند و در نهایت شما را به مسیر درست هدایت کنند.

  2. یک برآینده مشخص را بخواهید

    هنگامی که به یک مجموعه یا متخصص سئو مراجعه می کنید باید از آن ها یک برآیند مشخص از مدت زمانی که انتظار دارند خدمات مورد نظر شما طول بکشد درخواست کنید. همچنین باید از آنها بخواهید که تخمین بزنند خدماتی که شما از آنها می خواهید چقدر هزینه دارد. در این مورد از مجموعه هایی که در مورد زمان کار و یا هزینه خدمات خود اطلاعات مبهمی ارائه می کنند دوری کنید.

    یک مجموعه یا متخصص سئو تقریباً می داند که برای بهینه سازی سایت شما به چه مدت زمان احتیاج دارد. همچنین به علت پروژه ها و کارهای زیادی که قبلا انجام داده هزینه دقیقی را برای خدمات خود در نظر می گیرد. ممکن است مواردی نیز وجود داشته باشد که اهمیت کمتری دارند و به عنوان کارهای اضافی اما مفید بعدا مورد بحث قرار بگیرد. اما درباره اصول اولیه و خدماتی که شما از آنها انتظار دارید باید برآیند مشخصی وجود داشته باشد.

  3. خدمات آنها شامل چه چیزهایی است

    بسیاری از مجموعه ها و یا متخصصان سئو تمام خدمات خودشان را در یک بسته ارائه می دهند. همیشه باید نسبت به کسانی که تمام خدمات خودشان را به صورت یکجا ارائه می‌دهند دقت کنید. شما به دنبال فردی هستید که تجارت شما را به صورت کامل درک کند و استراتژی مناسبی را برای نیازها و مخاطبان شما در نظر بگیرد. پس بسیار مهم است که در چنین مواردی سوال بپرسید که در خدمات شما چه چیزهایی وجود دارد. در اکثر موارد این خدمات شامل سئو داخلی, سئو محلی, سئو تکنیکال, تولید محتوا و لینک سازی می باشد.

  4. معیار آنها برای نتیجه گیری چیست

    هر مدیر کسب و کاری رویای قرارگرفتن در جایگاه شماره یک در نتایج جستجو یا SERP را دارد. باید توجه کنید که سئو خیلی فراتر از رتبه بندی در نتایج جستجو است. یک ارائه دهنده معتبر خدمات سئو می داند که هدف هر استراتژی در سئو در نهایت کمک به کسب و کار و افزایش درآمد می باشد. بنابراین یک متخصص حرفه ای شاخص های اصلی عملکرد یا KPI را فراتر از رتبه گرفتن در نتایج جستجو می داند. KPI به معنای پیشرفت کار در اهدافی است که در ابتدای پروژه برای خودمان در نظر گرفته‌ایم.

    استخدام سئوکارKPI مورد نظر در کسب و کار شما می تواند شامل افزایش ترافیک ورودی سایت, افزایش نرخ تبدیل و افزایش درآمد بعد از مدت زمان مشخصی باشد. یک متخصص سئو باید بتواند ارزش واقعی سئو را به شما نشان دهد و کسب و کار شما را متحول کند. این معیار ها برای استخدام سئو کار حرفه ای بسیار مهم هستند. برای آشنایی بیشتر با KPI می توانید این آموزش را ببینید.

  5. مشاوره حضوری یا تلفنی

    قبل از اینکه با یک مجموعه و یا متخصص سئو قرارداد امضا کنید بهتر است یک جلسه مکالمه حضوری و یا گفت و گوی صوتی را با آنها داشته باشید. این مکالمه به شما این فرصت را می دهد تا نیازهای خود را با جزئیات بیشتری مطرح کنید. همچنین می توانید سوالات خودتان را درباره نحوه انجام کار بپرسید و درک بهتری از نحوه ارائه خدمات آن ها پیدا کنید.

  6. تحقیق قبل از استخدام سئوکار

    قبل از استخدام یک مجموعه یا فرد سئوکار بهتر است تحقیقات اولیه را درباره آن ها انجام دهید. این تحقیقات شامل خدمات آنها, روش کار و همچنین نتایجی که بعد از کار با مشتریان خود گرفته اند می شود. همچنین می توانید شبکه های اجتماعی آنها را مشاهده کنید تا با نظرات مردم درباره آنها آشنا شوید. در این قسمت کیفیت پست های آنها در سایت شخصی خودشان و همچنین مطالبی که در شببکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند بسیار اهمیت دارد. یک مجموعه یا فرد ارائه دهنده خدمات سئو قطعاً باید سایت خوبی داشته باشد. در صورتی که سایت خود را به موفقیت نرسانده باشد چگونه می تواند پروژه شما را به خوبی به سرانجام برساند؟

    از نمونه کار ها استفاده کنید

    ممکن است کسی که می‌خواهید استخدام کنید را همکاران شما و یا رقیبانتان به شما معرفی کرده باشند. همچنین ممکن است این فرد را با جستجو یا شناخت قبلی خود انتخاب کرده باشید. در هر صورت بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه کار آنها به توضیحاتی که در تبلیغات خود و یا رسانه های شخصی شان داده‌اند مراجعه کنید. همچنین بررسی کنید که آیا مشتریان قبلی آنها از کار نهایی راضی بوده اند یا خیر. شما برای استخدام یک سئوکار متخصص باید دنبال نمونه کارهایی باشید که نشان می دهد برای مشتریان خود افزایش ترافیک, افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش داشته اند.

    شبکه های اجتماعی آنها را بررسی کنید

    بسیاری از ارائه دهنده های خدمات سئو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت دارند. بررسی پست های آنها روش خوبی برای درک کیفیت کار آنها و نحوه برخورد آنها با مشتری های خود می باشد. بالاتر از این بررسی ها به دنبال مقالات و برگه های به اشتراک گذاشته شده در صفحات اجتماعی آنها باشید. با اینکار می بینید که آیا این مجموعه همان مارک تجاری ای است که می خواهید با آن کار کنید یا خیر.

    وب سایت آن ها را بررسی کنید

    در حالی که در گوگل, اینستاگرام و یا سایت های دیگر در حال بررسی کیفیت کار مجموعه مورد نظر خود هستید باید وبسایت آنها را به صورت کامل بررسی کنید. در این بررسی باید چک کنید که آیا مطالب جدید و یا نمونه کارهای متنوع در این سایت ها ارسال می شود یا خیر. همچنین می توانید نظرات کاربران را در زیر پست های این وبسایت ها مشاهده کنید. این نظرات ممکن است بتواند به شما بگوید که کاربران آن ها از کار آنها رضایت دارند یا خیر. همچنین فراتر از این بررسی ها می توانیم این نتیجه را بگیریم که خدمات آنها واقعاً کارآمد است یا خیر.

    در طول تحقیق خود درباره این مجموعه ارائه دهنده خدمات سوم از خودتان بپرسید که آیا آنها درک درستی از تجزیه و تحلیل و تفسیر وب سایت ما دارند یا خیر. همچنین همانطور که قبلاً بحث کردیم باید بدانید که موفقیت را در چه چیزی می بینند و چگونه پیشرفت سایت شما را را اندازه گیری می کنند.

    استخدام سئوکاراینها همه سوالات مهمی است که باید هنگام بررسی وب سایت آنها از خودتان بپرسید. پاسخ این سوال ها می تواند اعتمادی را به خدمات آنها ایجاد کند و یا برعکس اعتماد شما را از بین ببرد. همچنین در نهایت به شما کمک می‌کند که تعیین کنید آیا آنها مجموعه مناسبی برای استخدام در کسب و کار شما هستند یا خیر.

  7. اهداف کسب و کار خودتان را اعلام کنید

    رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل ممکن است که هدفی هیجان انگیز و عالی به نظر برسد. اما شما احتمالا در کسب و کار خودتان نتایج دیگری هم می خواهید. حتما این موارد را با سئوکار احتمالی خود در میان بگذارید. در نهایت کاری کنید که آن مجموعه بداند که شما چه نتیجه ای می خواهید و اطمینان حاصل کنید که هر دو با هم توافق نظر دارید.

    یک مجموعه ارائه دهنده خدمات سئو باید بتواند در بیان اهداف قبلی و ایجاد اهداف جدید به شما کمک کند و از شما درباره انتظاراتتان توضیحات بخواهد. آنها باید بدانند چه تعداد از خواسته های شما واقع بینانه و مفید است و انتظارات شما را در همان ابتدای کار به درستی تعیین کنند.

  8. گزینه های خود را مقایسه کنید

    لازم نیست که اولین فردی را که خدمات سئو ارائه می دهد استخدام کنید. شما باید گزینه های زیادی را مقایسه کنید و برای پیدا کردن فرد مناسب به جستجو بپردازید. همچنین نظر دیگران را بگیرید و از مشورت با آنها استفاده کنید. با جستجو ارائه دهندگان مختلف را پیدا کنید و به بررسی آنها بپردازید. در نتیجه این کار می توانید گزینه مناسب کسب و کار خودتان را انتخاب کنید. در نهایت باید به فردی که کسب و کار شما را بهتر از بقیه میفهمد اعتماد کنید. این فرد باید اثبات کند که آن چیزی را که برای به دست آوردن نتایج مثبت سئو در کسب و کار شما لازم است دارد.

سئوکار مناسب را استخدام کنید

برای یافتن یک مجموعه ارائه دهنده خدمات سئو که برای کسب و کار اینترنتی ما مناسب باشد نیاز به تحقیق در مورد گزینه ها, پرسیدن سوالات درست و بررسی نتایج کاری آن ها داریم. اگر شما با یک مجموعه یا فرد مناسب ملاقات کنید, وقت میگذارد تا تجارت شما را به درستی بفهمد. همچنین استراتژی ارائه می دهد که بهترین نتایج ممکن را به ارمغان بیاورد. در این مقاله سعی کردیم که چند روش کلیدی را برای شناسایی سئوکار متخصص ارائه دهیم. امیدواریم در صورت نیاز بتوانید فرد یا مجموعه درستی را در کسب و کار خودتان استخدام کنید.

بزن بریم!  چقدر طول می کشد تا لینک سازی تا بر رتبه بندی تأثیر بگذارد؟